Wednesday, June 12, 2013

impiankkkuuuuu???...

impianku satu jew dalam hidup aku, aku nk membahagiakan orang-orang yang aku sayang..

masa kecik2 dulu selalu aku ckap kat ma n abah aku yang aku nk jadi PM,, hehehe, masa tu Tun Dr, Mahathir jadi Pm,, biaselah budak2, msti pasang impian menggunung,,hehe,, aku selalu ckap kat ma n abah bile along besar nanti along nk bawak ma n abah g Mekah..lepas tu along nk bawak ma n abah ke merata dunia bile along dah banyak duit,,hehehe,, ma, selalu pesan, g sekolah belajar elok2, jangan nakal2, jgn main2 masa belajar, belajar sungguh agar jadi org yang bijak,, ma ckap, alonglah jadi harapan keluarga utk mengubah masa depan kluarga agar jadi lebih baik,, kata-kata selalu berbisik bisik ditelingaku,, mmg aku bukan dtng dari keluarga yang senang, tp kami sngat bahagia :)

alhamdulillah. aku berjaya membanggakn keluargaku aku berjaya mndapat 5A dlam UPSR.. Terpancar kebahagian diwajah abah n ma,, Aku begitu bersyukur sngat2 sbb dpat mmberi stu hadiah yg begitu bermakna kpda mereka,, Abah lah yg paling bersemangat pergi situ , pergi sini ambik borng utk masukkn aku ke sekolah yg terbaik,,maklumla dulu mne ad isi2 on9 ni,,hehehe,,,akhirnya aku dapat tawran belajar ke Sekolah Agama Kuala Abang,, aku belajar disitu 3 tahun, then, aku smbung belajar di Sekolah Menengah Teknik Dungun,, setiap kali hujubng mnggu perkara yg aku nanti2 kn ialah kehadiran ma n abah dtng melawat ku,, selalu jew menanti pngumuman dari guard,,, bila jew dgar namaku diumumkan, seribu langkah akan aku buka utk menjumpai orang yg aku selalu merinduiku,, kalu ma n abah datng pasti ad makanan best2,,hehe,,wah, rindunya saat cm tu!!,, ma masak msti sedap!!,, rndunya,,,

setelah abis SPM aku berjaya melanjutkan pelajaran ke KOLEJ MATRIKULASI TEKNIKAL PAHANG n sekarang aku meneruskan perjuanganku ini di UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA dlam IJAZAH PENGAJIAN KEJURUTERAAN AWAM KEPUJIAN,, alhamdulillah,, semua ni atas dorongan dan semangat serta iringan doa dua insan yang sngat aku menyanyangi, tanpa diorng xkanku mengenali erti kehidupan yang sebenar,, Ma, Abah, along berjanji, along akan membawa balik segulung ijazah yang terpahat nama MOHD SHAHRUL IDHAN BIN SAZUKI,, itu janji along kat ma n abah yg telah banyak berkorban utk along,, I LUVE U !!!!

SAZUKI BIN ABDULLAH - seorang ayah yg begitu baik, sabar dan bertanggungjawab dlam menddik  anak-anaknya..
ZURAIDAH BINTI AWI - seorang ibu yang xpernah putus mencurahkan kasih dan syangnya terhadap anak-anaknya,,




No comments:

Post a Comment